Gyakorlati óradíj… Mennyi az annyi?

Kérlek gyanakodj!

Hallottál már olyat autósiskola hirdetésében, hogy pl. 10 órát ingyen adnak? Szerinted ez a 30 óra kötelező óraszámból hogyan lehetséges?

A gyakorlati óradíjak iskolánként nagyon változóak…  Azonban csodák nincsenek :(

Amikor olyan szerepel egy hirdetésben, hogy

  • a gyakorlati oktatást 40-50-60.000 Ft-ért vállalják
  • 10 (vagy bármennyi) óra ingyen vezetés
  • az alap óradíjból 20-30-40-…% kedvezmény

Szerinted hogy lehet? Nehéz elképzelni, hiszen

  • Az autóba üzemanyag kell, különben nem megy …vagy csak csigatempóban
  • Az oktatójárművek az átlagosnál sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve
  • Az oktatónak jövedelmet kell termelni a munkájáért, a jövedelme után járulékot, adót kell fizetnie
  • Az autósiskola is jövedelmet kell, hogy termeljen a működéséhez

Mindezek pedig pénzbe kerülnek. Álljon itt egy rövid számítás: a NAV által megadott norma szerint egy átlagos (a példában 1560 köbcentis diesel) gépjármű tanóránkénti költsége: kb 1.400 Ft/tanóra

üzemanyag átalány: 6,7l/100km/100 x 21km/tanóra x 420Ft/l x 180% = 1.065 Ft/tanóra;  egyéb költség átalány : + 323 Ft/tanóra (http://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/uzemanyag/uzemanyagarak;  http://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/uzemanyag/fogyaszt  _normak/gjnorma.html )

Az oktató bére + annak járulékai (az átlagos tanári nettó fizetéssel, 150.e Ft/hó, és a jogszabályban meghatározott maximálisan ledolgozható 192 óra/hó adatokkal számolva: 1.550 Ft/tanóra

A gyakorlati vezetés minimális költsége: 3.000 Ft/tanóra  Ez tartalmazza az oktató óradíját járulékokkal és az autó fenntartásának, üzemeltetésének összes költségét. Az autósiskola a gyakorlati órák díjából szintén részesül, hiszen az iskola fenntartása, reklámozása is költségekkel jár, és ezzel még nem is számoltunk…

Kérlek gyanakodj, ha ennél kevesebb óradíjat hirdet egy iskola, mert ott valami nem stimmel!!

Mit tud tenni egy oktató vagy iskola, ha ennél kevesebbet kér egy tanórára?

Több lehetőségről is beszélnek a tanulók, akik már pórul jártak:

  • az elméleti vizsga után derül ki, hogy akár több hónapot kell várni, hogy gyakorlati oktatót kaphass és elkezdhess vezetni
  • a mézesmadzag óradíj az első 30 órára vonatkozik (függetlenül attól, hogy az 580 km levezetése is az alapoktatás feltétele, tehát ameddig ezt nem éred el, nem számíthat az óra pótórának!)
  • a 30 óra után lényegesen magasabb “pótóra” díjat fizettetnek a tanulókkal
  • az alapórás oktatás során szinte meg sem mozdul az autó (így az üzemanyag nem fogy, a tanulás pedig lassan halad…)

A következmények pedig:

  • sokkal több gyakorlati óra fizetésére veszi rá az iskola ill. az oktató a tanulót, hiszen “még nem tud eléggé jól vezetni” a sikeres vizsgához, ami összességében jóval többe kerül, mint a reális óradíjjal intenzív oktatással végzett oktatás
  • különféle egyéb címeken, menet közben még sok ezer forintot elkérnek a tanulótól, ezzel kompenzálják az irreálisan alacsony óradíjakat

Tehát kérlek, az iskolaválasztás előtt kérdezz meg minél több embert, aki megtapasztalt hasonlót!

Azt nem tudjuk garantálni, hogy az első vizsgád biztosan sikeres lesz, nem lenne korrekt ilyesmit ígérni, hiszen sok szubjektív feltételtől függ a vizsga sikere.

Azt viszont garantáljuk, hogy a Flexi Autósiskolánál:

  • nincsenek rejtett költségek, amik menet közben derülnek ki: tanpálya hozzájárulási díj, vizsgajelentési díj,…
  • csak annyi óra vezetést ajánlunk neked, amennyi a sikeres vizsgához és a biztonságos vezetés elsajátításához szükséges
  • az esetleg szükséges pótóra díja nem magasabb az alapórákénál, tehát közös érdekünk, hogy minél előbb sikeres vizsgát tegyél. Nem csalogatunk ide irreálisan alacsony kezdő óradíjjal! 

Megértjük, hogy nehéz a választás, a sok infóból bonyolult kibogozni, melyik iskola, melyik tanfolyam a legjobb neked.

Bármilyen felmerülő kérdésedre válaszolunk:

* feltétlenül kitöltendő mezők